Jinekomasti

Jinekomasti Nedir?

Erkeklerde meydana gelen meme büyümesi olarak adlandırılan jinekomasti, gün geçtikçe daha fazla kişide görülmekte olan bir rahatsızlıktır. Jinekomasti aslında erkeklerin göğüslerinin olması gerekenden büyük olması ve giderek kadın memesine benziyor olması olarak ifade edilebilir. Bunu tedavi edebilmenin en etkili yöntemi ise operasyon geçirmektir. Özellikle de göğüs kası yapmak isteyen erkekler bu sorundan dolayı bir türlü kas yapamaz ve kadın memeleri gibi yumuşak ve bazen de sarkan bir meme tipine sahip olabilirler.

Oldukça rahatsız edici bir görünüm olan ve sağlık açısından da çok uygun olmayan bu hastalık ergenlik döneminde dahi ortaya çıkabilmektedir. Eski zamanlarda da çok seyrek olmayan bu hastalık günümüz beslenme ve yaşam şekline bağlı olarak, giderek yaygınlaşmaya ve erkeklere zorlu bir süreç yaşatmaya başlamıştır. Genel olarak bakıldığında nüfusun yaklaşık %40lık bir oranında bu hastalık görülmektedir. Bu hastalık hem fiziksel açıdan hem de psikolojik açıdan travma dahi yaratabilecek kadar güçlü bir hastalıktır. Sosyal yaşantıyı normale döndürmek, erkeksi bir görünüme yeniden kavuşabilmek için operasyon şarttır.

Jinekomasti Ameliyatı Neden Yaptırılır?

Daha çok ergenlik döneminde ortaya çıkan ve operasyon olmadan tedavi edilemeyen jinekomasti hastalığı, erkeklerde meme büyümesi olarak biliniyor. Bu hastalığın tedavi edilebilmesi için kişinin genellikle 18 yaşının doldurulmuş olması gerekir. Tedavi edilmediği takdirde, bu hastalık daha farklı hastalıkları da tetikler hale gelebilir. Bu nedenle ilk defa fark edildiği andan itibaren önlem alınmalı ve derhal alanında uzman bir doktora danışılmalıdır.

Bu hastalık fiziksel açıdan erkekleri zora soktuğu kadar psikolojik açıdan da zora sokar. Hem sosyal yaşantılar olumsuz bir şekilde etkilenir, hem cinsel hayat olumsuz bir şekilde etkilenir, hem de özgüven eksikliği de meydana gelir. Bu tür fiziksel, sosyal ya da psikolojik sorunlara yol açmamak adına jinekomasti ameliyatı yapılmalıdır.

Jinekomasti Nasıl Sınıflandırılır?

Erkeklerde meme büyümesi olarak bilinen jinekomasti, 4 gruba ayrılan bir hastalık türüdür. Evrelere ayrılmakta olan bu hastalığın ilk evresinde, göğüslerin büyüklüğü sınırlıdır ve deride meydana gelen herhangi bir sarkma söz konusu değildir. İkinci evre ise bu hastalığın biraz daha ön plana çıktığı, iri bir göğüs görünümü aldığı ancak yine deride sarkmaların meydana gelmediği görülür. Üçüncü evrede göğüslerde büyüme meydana gelir ve deride de belli bir ölçüde sarkma söz konusudur. Son evrede ise artık hem göğüsler oldukça iridir hem de deride sarkma meydana gelerek tamamen bir kadın memesi görünümü mevcut hale gelmiştir. Bu evrelere bağlı olarak doktorlar hangi cerrahi yöntemini kullanmaları gerektiğine karar vererek diğer aşamalara geçerler.

Jinekomasti Ameliyatı Nasıl Yapılır?

En çok merak edilen konulardan biri de jinekomasti ameliyatının nasıl yapıldığıdır. Bu hastalıktan muzdarip olan erkekler tarafından en ince ayrıntısına kadar bilinmek istenir. Lokal anestezi altında kolaylıkla uygulanmakta olan bir operasyondur. Evrelere göre operasyonun zorluk derecesi de artmaya başlar. İlk evrede ve ikinci evrede operasyon çok daha kolay bir şekilde hayata geçirilir. Göğüslerin irice bir hâl alması ve deride sarkıklık gelmesi evrenin daha ileri seviyede olduğunu gösterir ve operasyonun süresi de uzayabilir. Meme bezleri alınarak göğüsler normal bir erkek göğsü görüntüsüne kavuşturulur.

Jinekomasti Ameliyatı Sonrasında Hormon Değişiklikleri

Erkekler tarafından en çok merak edilen bir diğer konu ise şüphesiz jinekomasti ameliyatı sonrasında hormonal değişikliklerin meydana gelip gelmediği konusudur. Bu operasyon sonucunda herhangi bir hormonal değişiklik söz konusu değildir. Tamamen doğal bir şekilde ve tamamen olan hormonlara dokunulmaksızın bu operasyon uygulanır ve sonrasında sadece dikkat edilmesi gereken operasyon sonrası bakım kurallarına dikkat edilir.

Jinekomastiye hangi İlaçlar Sebep Olur?

Daha çok ergenlikte görülse de, genel olarak da nüfusun %40’lık oranında jinekomasti hastalığına sahip olduğu biliniyor. Bu ameliyatı olmak için bu hastalığa sebep olan ilaçlar ve bazı ürünler mevcuttur. Özellikle de erkekler tarafından daha çok kullanılan prostat ilaçları, anabolik steroid ve androjen içeren ilaçlar, antidepresan ilaçları, ülser ilaçları ve kemoterapi ilaçları sayılabilir. Tıbbi açıdan digoksin içeren ve metaklopramid içeren motilite ilaçlar da bu hastalığın sebepleri arasında yer alır. İlaçların yanı sıra  bu hastalığa sebep olan bazı hazır yiyecekler ve  bazı maddeler de mevcuttur.

Alkol tüketimi, amfetamin tüketimi, eroin kullanımı, metadon kullanımı, esrar kullanımı ve özellikle de çay ağacı ve lavanta içeren bitkisel ürünlerin kullanılması da bu hastalığa sebep olan faktörler arasında yer alıyor. İlaç, yiyecek ve bazı maddelerin yanı sıra, jinekomastiye sebep olan başka hastalık türleri de mevcuttur. Bazı tümörlerin oluşması, böbrek yetmezliği, karaciğer yetmezliğinden ötürü meydana gelen siroz, kötü beslenme ve sürekli aç kalmak, hipogonadizm olarak adlandırılan hastalık türleri de bu hastalığa sebep olan faktörler arasındadır.

Jinekomasti Ameliyatı Kimler Yaptırabilir?

Bu hastalığa sahip olan tüm erkekler jinekomasti ameliyatı yaptırabilir. Ancak bu hastalık bazen 12-13 yaş grubunda da meydana geldiğinde, hatta daha çok ergenlik döneminde meydana geldiğinde, genellikle 18 yaşın dolması beklenir. 18 yaşını dolduran her erkek için bu operasyonun yapılması uygundur. Meme kasları, meme dokusu, yapısı ve meme bezleri yakından incelendikten ve analiz edildikten sonra da ameliyat aşamalarına sırayla geçilir.

Jinekomasti Belirtileri Nasıl Ortaya Çıkar?

İlk ne zaman çıkacağı belli olmayan ancak çoğunlukla ergenlik döneminde meydana gelen jinekomasti belirtileri ile kendisini gösterir. Göğüslerde şiddetli ağrı,  şişme, göğüslerin irileşmeye devam etmesi ve özellikle de göğüslerin içerisinde sertleşme ve derilerin sarkması en çok görülen belirtiler arasında yer alıyor. Bazen tek taraflı bazen de çift taraflı olarak ortaya çıkabilen bir hastalık türüdür. İlk belirtileri, göğüs içinde sanki minik taşlar varmış gibi sertlik ve acının meydana gelmesidir. Bu belirti anlaşıldığı andan itibaren uzman doktordan yardım alınması gerekir.

Jinekomasti Ameliyatı Sonrası Ağrı Olur Mu?

Jinekomasti ameliyatı esnasında genel anestezi altında yapılır. Bu operasyon sonrasında ağrı kesicilerle kesilebilecek hafiflikte ağrıların meydana gelmesi de oldukça normaldir. Bu nedenle hem ameliyat esnasında hem de ameliyat sonrasında ağrı ya da acı oluşuma dair endişe ve korku duymanıza gerek yoktur.

Jinekomasti Ameliyatında Hangi Yöntem Kullanılır?

Erkeklere uygulanmakta olan jinekomasti ameliyatında evrelere bağlı olarak farklı yöntemler kullanılsa da, tüm yöntemlerin temelinde meme bezlerinin ve yağlarının alınması yer alıyor. Derilerin çok fazla sarkması durumunda derilerin altında meme bezi ve yağları alındıktan sonra deri yaması yöntemi kullanılarak normal bir göğüs görünümü elde ediliyor. Ameliyat yağ fazlalığı olan memelerde vaser liposuction, liposuction tekniği çok uygundur. Bu ameliyatlarda kanül için gerekli küçük deliklerden yağ dokusu emilerek memenin küçülmesi sağlanır. Hastaların hastanede kalış süresi bir gündür. Daha sonraki kontrollerimiz kliniğimizde yapılır. Hasta bundan sonra 1 ay kadar kullanacağı korse giydirilir. Bu korse günlük giyeceği kıyafetlerden belli olmaz. Meme dokusundan zengin memelerde ise meme başının alt tarafından yapacağımız bir kesi ile liposuctionla gelmeyen dokuları eksize ederiz. Bu tarz kesilerde fazla iz kalmaz. Gerekirse serum ve kanı dışarı almak amaçlı dren kullanırız. Korse ile hastayı taburcu ederiz.

Kişi günlük yaşamına 3 gün içinde geri döner. Göğüs bölgesinde ameliyattan sonra morluklar olabilir. Zamanla bu morluklar yok olur. Yürüyüş gibi hafif sporlara 10 gün içinde, ağır sporlara ise 2 ay içinde başlamasında bir sakınca yoktur.

Erkekler bu ameliyattan sonra özgüvenlerine kavuşur. Rahatça denize havuza girebilir, arzu ettikleri tshirt ve gömlekleri giyebilirler.

Bu işlemler tamamen alanında uzman doktorlar tarafından üst seviye özenle yapılmalıdır. Jinekomasti ameliyatı hizmetini, bizden güvenle alabilirsiniz.

Detaylı bilgi ve randevu için bizi arayabilirsiniz

Telefon Numaramız

Hızlı İletişim