Mezoterapi

Mezoterapi Nedir?

Estetik tedavi şekilleri arasında yer alan mezoterapi işlemleri, cilt üzerine uygulanmakta olan bir işlemdir. Latince kelimeler olan meso ve terapi kelimelerinin bir araya gelmesiyle türemiştir. Orta tedavi olarak bilinen bu işlem cildin daha genç daha taze ve daha diri görünmesine olanak sağlayan bir yöntemdir. 18 yaşını doldurmuş olan herkes dilediği şekilde bu işlemi cildine, saç köklerine ve bölgesel alanlara rahatlıkla yaptırabilir.

Bir tür akupunktur olarak uygulanan bu işlemde özel yapılı iğneler kullanılıyor. İğneler, ihtiyaç duyulan alanlara batırılarak bu alanlara enzimler, mineraller, vitaminler, aminositler ve cildin ihtiyaç duyduğu diğer bileşenler enjekte ediliyor. Kişilerin yaşına bağlı olarak, yaşam tarzına bağlı olarak, sağlık durumuna bağlı olarak, fiziksel özelliklerine ve gerçekten ihtiyacı olup olmadığına bağlı olarak alanında uzman doktorlar tarafından uygulanan bir işlemdir.

Mezoterapi Ne İşe Yarar?

En çok adından söz ettiren estetik işlemlerden biri olan mezoterapi işlemi cilde uygun ve özellikle de cildin ihtiyaç duyduğu maddeler hazırlandıktan sonra iğneler kullanılarak yapılan bir işlemdir. Bu uygulama, saç diplerine, vücuda, bölgesel alanlar ve özellikle de yüze uygulanabilir. Sayısız faydası olan bu estetik işlemin sonucunda çatlaklara veda edebilirsiniz. Güneşten ötürü meydana gelen lekelerden kurtulabilirsiniz. Cilt lekelerinden, cilt sorunlarından ve özellikle de bölgesel olarak yağlanmalardan kısa sürede kurtulabilirsiniz.

En önemlisi de yazın rahat bir şekilde mayo ve bikini giyebileceğiniz, şortlara ve eteklere daha fazla zaman ayırabileceğiniz bir vücuda sahip olmak istersiniz. Ancak basen ve karın bölgesinde, kalça ve uyluk bölgelerinde meydana gelen selülitler buna engel olabilir. Selülitlerden de mezoterapiye devam ederek rahatlıkla kurtulabilirsiniz. Hem cilde dair hem saçlara dair hem de bölgesel alanlara dair en çok tercih edilen işlemlerden birisidir. En çok cilt üzerinde tercih edilen bu işlem sonrasında ciltteki kan dolaşımı hızlanır. Cilt eski kırışık ve yaşlı görünümünden kurtulur. Cilt altı dokuları onarılır ve daha genç ve taze bir görünüme sahip olunur.

Mezoterapi Nasıl Uygulanır?

Hem erkekler hem de kadınlar tarafından tercih edilmekte olan mezoterapi işlemi tek kullanımlık iğneler kullanılarak uygulanır. Tamamen uygulanacak olan bölgenin ihtiyaçlarına göre uzman doktorlar tarafından solüsyonlar hazırlanır. Hazırlanan solüsyon ve maddeler bölgelere enjekte edilir. Uzman doktorlar en doğru açıları kullanarak enjeksiyon uygulamasını hayata geçirirler. Uygulamada değişiklikler meydana gelebilen üç farklı türü de mevcuttur. Nokta nokta yapılan, üst deriye yapılan ve kapsamlı olarak yapılan türleri mevcuttur. Farklı teknikler kullanılsa da, faydaları ve avantajları her zaman aynıdır. Daima etkili sonuçlara ulaşmanız mümkündür.

Mezoterapi Fiyatları Nelerdir?

En çok merak edilen konulardan biri olan mezoterapi fiyatları genel olarak standarttır. Ancak işlemin uygulanacağı kliniğe göre, hastanın yaşına göre, uygulamayı yapacak olan doktora göre, hastane tarafından sunulan şartlara göre ve birçok farklı duruma göre fiyatlarda da azalma ya da artış meydana gelebilir. Bu işlemi yaptırmadan önce mutlaka lisans mezunu doktorlar bulmaya, doktorların alanında uzman olmasına, bu alanda kullanılacak olan solüsyon ve ilaçların en iyi şekilde uygulanmasına olanak sağlayan doktorlardan yardım alınmasına dikkat etmek gerekir. Sağlık açısından oldukça önemli olan bu işlemin uygulanacağı bölgelere göre de doktorların tüm detaylı bilgilere sahip olması gerekiyor.

Mezoterapi Sonrası Dikkat Edilmesi Gerekenler Nelerdir?

Her estetik operasyondan sonra dikkat edilmesi gereken hususlar olduğu gibi mezoterapi alanında da dikkat edilmesi gereken hususlar mevcuttur. Bu işlem yapıldıktan sonra mutlaka doktorların tavsiyelerine ve yönlendirmelerine en doğru şekilde devam edilmelidir. Öncelikle gerek operasyon öncesinde gerekse operasyon sonrasında kan sulandırıcı ilaç, madde, yiyecek ve bitkisel ürünlerden uzak durulması gerekiyor.

Bu işlem uygulandıktan sonraki ilk 15 saat boyunca bölgeye sıcak ya da soğuk hiçbir şekilde su değdirilmemelidir. Hangi bölge olursa olsun ilk 15 saat boyunca ağır egzersiz ve hareketlerden de kaçınılması gerekiyor. Aynı zamanda yüksek protein içeren gıdalardan ve sigara, alkol, kafein içeren maddelerden de uzak durulması gerekiyor. Özellikle de yüz bölgesine bu işlem uygulandıktan sonra hiçbir kozmetik ürünü ve makyaj ürünü kullanılmaması gerekiyor. Uygulamadan sonra ve önceki dönemde de anti inflamatuvar etkisi olan ilaçları da kullanmamanız gerekiyor.

Mezoterapi Yan Etkileri Var Mıdır?

Faydalarının yanı sıra mezoterapi, yan etkisi ve zararı olup olmadığına dair de merak konusu olan bir işlemdir. Bu uygulamanın cilde ya da vücut bölgelerine dair herhangi bir yan etkisi ya da zararı olup olmadığını öğrenmek için öncelikle profesyonel bir şekilde reaksiyon takibi yapılır. Öncelikle ciltte ya da vücutta çok küçük bir bölgeye uygulama yapıldıktan sonra 24 saatlik bir reaksiyon izleme süreci başlar. Kişiden kişide yan etki ya da zarar durumu farklılık gösterebilir. Bu nedenle öncelikle reaksiyon takibi yapılır, sonrasında ise uygulamaya aşama aşama geçilir.

Mezoterapinin Faydaları Nelerdir?

Faydalarından sık sık söz edilmekte olan mezoterapi işlemi uygulandığı bölgede meydana gelen tüm ağrıları, kırıklıkları ve farklı hastalıkları tedavi edebilir. Özellikle de ciltte meydana gelen güneş lekeleri, akne lekeleri, cilt lekeleri, çatlaklar, kırışıklıklar, yaşlılık belirtileri, cilt sorunları ve vücutta meydana gelen bölgesel yağlanmalar da bu işlem sayesinde son buluyor.

Yaş ilerledikçe hem cilt sorunları hem de bölgesel yağlanmalar artmaya devam eder. Bu sorunları en aza indirebilmek ve özellikle de kronik ağrılardan ve akut ağrılarından kurtulmak için sizler de bu işlemeye başvuru yapabilirsiniz. Hem kolay bir şekilde uygulanan hem de son derece yüksek kalite standartlarına uygun bir şekilde uzman doktor tarafından uygulanan bu yöntem geleneksel tıptan beri varlığını sürdürmeye devam eden bir yöntemdir.

Mezoterapi Yüz ve Vücut Uygulaması

Yüz ve vücut bölgelerine ayrı bir şekilde uygulanmakta olan mezoterapi işlemi, yaşlanmayla birlikte ortaya çıkan tüm sorunlar için en güzel tedavi yöntemlerinden birisidir. Tamamen kolajen dokulara ulaşılan ve cilt rahatsızlıklarını ortadan kaldıran bu işlem sonucunda ten renginde bulunan eşitsiz tonlara da veda edebilirsiniz.

Ciltte başlayan sarkmalara, kırışıklıklara, çizgilere, zona gibi ağrılara, hastalıklardan gelen kronik rahatsızlıklara, çatlaklara, sivilcelere, akne izlerine, doğum çatlaklarına ve kilo alma sorunlarına karşı da oldukça etkili bir işlem olduğunu söylemek doğrudur. Cildin yenilenmesini sağlayan bu işlem sonrasında ciltte ve vücutta ışıltı, parlaklık, dolgunluk ve özellikle de yenilenme de meydana gelerek memnuniyeti %100 oranında arttırır ve herkesin yüzünü güldürür.